星期二, 11月 13, 2007

Blue Moon

有關我FLICKR裡的BLUE MOON系列照片及我的網路使用的人頭ICON
曾經有朋友詢問 怎麼做的 因為懶 一直沒說清楚講明白
今天又有人問 一股作氣說個清楚

Mr. Tambourine Man

二年的某一晚
去桃園看我朋友的樂團表演
通往二樓的樓梯間並排陳列藍色的燈管把空間搞的很BLUE

推開這扇藍色大門 進入一個黑壓壓的空間 剛剛開幕PUB的氣味
吧檯裝潢還是新的 場子不是很大約莫15個TABLE
我選一個好位置 凝神觀看友人熱鬧喧囂的演出
精采之處拿出我當時剛敗的相機拍了幾張不怎樣的照片
樂團休息時間 我的眼光向右邊的大門望去
門上的一個圓孔約莫比12吋的PIZZA大些
透過樓梯間的藍色的燈光渲染
整塊圓形的玻璃是藍色的 簡單卻很漂亮
我想這扇門上的藍色的圓
我可以做些什麼 我請我女友站在門前
調整一下距離 調整一下相機裡的參數設定
讓人剪影更黑 藍色更藍
那晚 樂團 朋友 服務生 都入鏡了

你可以點圖進入Flickr看更大圖或到Flickr的Blue Moon Set
Han on Blue The MoonAnn on the Blue MoonFrankie on the Blue MoonEric on the Blue MoonBunny? Young on The Blue  MoonsundanceCougar on The Blue  MoonSimon on The Blue  MoonSimon on The Blue  MoonAnt on the Blue MoonSomebody on Blue The MoonHan on The MoonAn-Soon on Blue The MoonNeo-Neo on The Blue  MoonA-Fong on Blue The MoonShio-Pon on Blue The Moon
我也為這系列取名BLUE MOON系列

Cowboy Junkies / Blue Moon Revisited
前往聆聽

I only want to say
That if there is a way
I want my baby back with me
'cause he's my true love
My only one don't you see?

And on that fateful day
Perhaps in the new sun of May
My baby walks back into my arms
I'll keep him beside me
Forever from harm

You see I was afraid
To let my baby stray
I kept him too tightly by my side
And then one sad day
He went away and he died

Blue Moon, you saw me standing alone
Without a dream in my heart
Without a love of my own
Blue Moon, you knew just what I was there for
You heard me saying a prayer for
Someone I really could care for

I only want to say
That if there is a way
I want my baby back with me
'cause he's my true love
My only one don't you see?

2 則留言:

Jersey Yen 提到...

不可否認 這一系列真的讓我對你印象深刻 :D

Si 提到...

真是極具巧思